אמבטיה Free Standing לבנה, חיפוי שיש בצבע שחור עם נימים דקים בצבע זהב שמכניסים רוך לדרמטיות השחורה
אפרת שפירא

אפרת שפירא

טעויות נפוצות בתכנון חדר רחצה

למרות שממש בא לכם אמבטיה פרי-סטנדינג יפהפייה שראיתם במגזין, או ראש גשם מפנק שחלמתם עליו… התכנון המקדים הוא זה שקובע כמה טוב יעבוד החלל הנתון.
יצא לי לראות במהלך השנים מספר טעויות נפוצות בתכנון חדרי רחצה ואני ממש רוצה להציל אתכם לפני שתעשו גם אתם טעות שתראו כל יום אצלכם בבית….
רשמתי כאן טעויות נפוצות, אך יש עוד המון טעויות שיכולות להימנע אם תקחו מעצבת שתלווה אתכם בתהליך השיפוץ / התכנון.

– הבעיה: מרחבי שימוש

חדר הרחצה הוא לא מהחדרים הגדולים בבית, אבל דווקא בשל כך ובשל ריבוי הפונקציות שבו, חשוב לתכנן אותו נכון כדי להימנע מבעיות כמו התנגשות של הדלת באסלה, פתיחה של הדלת על מי שיוצא מהמקלחת או חוסר מקום להרים ידיים ולהתנגב. יש חשיבות למיקום הכלים הסניטריים, המקלחון או האמבטיה. יש חוקים ברורים למרחקים בין אמבטיה לכיור ולאסלה, וכשלא עוקבים אחריהם, חדר הרחצה הופך למסורבל ואף מסוכן.

– פתרון:

התאימו את הכלים הסניטריים שאתם בוחרים לגודל וצורת החלל, יש לכך חשיבות פונקציונלית אדירה. רצוי להתייעץ עם מעצבת שיודעת ומבינה בחוקי התכנון והבניה ובמרחבי שימוש, כדי להבין את האפשרויות השונות לסידור חדר רחצה בצורה נכונה ויעילה.

– הבעיה: אסלה מול דלת הכניסה

למרות שהאסלות היום אסתטיות יותר, אין זה אומר שהן צריכות להיות הדבר הראשון שבו נתקלים כשפותחים את הדלת.

– הפתרון:

רצוי ככל הניתן למקם את ארון הרחצה והמראה מול הדלת. רהיט מרשים, יפה ושימושי ביותר, כך שנעדיף שיקבל את פנינו עם כניסתנו או במקום בולט בקרבת הכניסה.
את האסלה ננסה למקם ככל הניתן במקום מוסתר ומוצנע, כך שגם השימוש בה יהיה פרטי ונוח.
כשיש אמבטיה או מקלחון, נמקם אותם ככל הניתן בקרבת חלון, המאפשר כניסה של אור טבעי, מבט אל החוץ ואוורור מרבי של החלל בעת הרחצה

– הבעיה: מים עומדים בתוך נישה

לעתים מוסיפים נישה כדי להניח את כלי הרחצה (שמפו, מרכך וסבון). אך בעלי מקצוע נוטים להתעלם מהצורך בשיפוע עדין שיאפשר למים לזרום לאמבטיה, ואז התוצאה היא שהמים נשארים על הנישה וגורמים לעובש ולפטריות

– הפתרון:

גם בנישה חובה לעשות שיפוע על מנת לאפשר למים לזרום, ולציין זאת בתכניות עבודה לקבלן כמובן.

– הבעיה: ספסל בנוי מתחת לראש טוש

כיום מאוד מקובל לבנות מקלחונים גדולים ומרווחים ולשלב בהם ספסל בנוי. אחת הטעויות הנפוצות היא שאנשים ממקמים את ה'ראש' ישירות מעל הספסל, ואז לא ניתן להתקלח בעמידה משום שהספסל מפריע.

– הפתרון:

כדאי לבנות את הספסל בצד המרוחק מראש המקלחת, ובנוסף למקם את האינטרפוץ (ידית ההפעלה) לצד הגוף ולא מאחור, מכיוון שהרבה יותר נוח לשלוח יד הצידה ולא אחורה

– הבעיה: מקום לאביזרים הכרחיים

יש כאלה שלא ישכחו שום פרט, אבל קורה שדווקא האביזרים הקטנים נשכחים בתכנון, וכשהחדר כמעט מוכן, מגלים שאין מקום לתליית גליל נייר טואלט ואחסונו, למגבות הרחצה או אפילו לפח האשפה.

– פתרון: את מגבת הרחצה מקמו בקרבת האמבטיה / המקלחון.

לפח האשפה נחוץ מקום חבוי אך פרקטי, שניתן יהיה לפתוח אותו בנוחות בלי שייתקע במדף נמוך או יפריע לתנועה.
מחזיק גליל נייר הטואלט מקמו לצד האסלה לנוחות שימוש מרבית למשתמש
רוצים להימנע מטעות קריטית בחדר רחצה?
5/5 - (1 vote)

שיתוף הפוסט

דילוג לתוכן